HOPPA,
7 redenen om een
Business Support in te huren

Je bedrijf loopt op positieve manier de spuigaten uit. “Druk, druk, druk”, is jouw standaard antwoord. Op welke vraag dan ook. Waarom doe je het zelf nog? In mijn blog “Wat is een Business Support?” heb je kunnen lezen waarom ik voor de titel Business Support kies. In dit artikel geef ik je 7 redenen om er één in te huren. En dan wel bij voorkeur mij, hè?

Praktische redenen

Jij staat aan het roer en bepaalt welke, en hoeveel ondersteuning je nodig hebt. Voor de één is 2 uurtjes per week genoeg en de ander heeft 8 uur nodig. Extra inspringen is vaak ook een optie. You name it.

Voor niets gaat de zon op, maar wat ik hiermee bedoel is dat je geen personeelskosten hebt. Denk aan sociale verzekeringen, ziektekosten of andere verplichte premies. Je hebt geen verplichtingen zoals beoordelingsgesprekken of investeringen in opleiding en training, dat verzorg ik namelijk zelf.

Tenzij je natuurlijk wil dat ik op kantoor kom werken (in overleg). In principe werk ik thuis op een goede werkplek met een fantastisch zit/sta-bureau, twee monitoren, een goede internetverbinding en mijn eigen laptop/pc. Als je me ergens nodig hebt, heb ik geen grote werkplek nodig en vind ik het fijn als ik gebruik kan maken van jouw internetverbinding.

Maar wat het je vooral oplevert

Door niet alles door leerkrachten te laten doen, levert het tijd op dat besteedt kan worden aan je school, aan de leerlingen, aan oudercontact en ontwikkeling van kwalitatief goede lessen. Denk er eens over na: hoe zou het zijn als je to-do lijst onder controle is, omdat je het niet allemaal zélf hoeft te doen?

Als jouw to-do lijst onder controle is, levert het je tijd op. Maar ook ruimte. Je creativiteit gaat weer vloeien en al die toffe thema’s die je op de plank had liggen, kun je weer afstoffen. Wie weet bloeien de leerlingen er verder van op! Bovendien heb je een sparringpartner in huis die met jou meedenkt. En die er ook voor kan zorgen dat jouw idee omgetoverd wordt tot een actieplan met deadlines en een lanceringsdatum.

Weten dat je school op rolletjes loopt, levert ook rust op. Misschien slaap je soms slecht, heb je geen tijd voor pauzes, voel je je niet helemaal senang. Als je iemand hebt op wie je kunt steunen, is dat al een geruststelling op zichzelf.

Ouders willen het beste voor hun kind(eren). Ik bén een ouder van twee basisschoolleerlingen. Hoe meer je kunt bieden, hoe beter de school bekend staat. Denk aan Engels, aan vaklessen, goede voorbereiding voor het voortgezet onderwijs, leuke thema’s en projecten. Als je dit wil aanbieden, moet je leerkrachten ook tijd en ruimte kunnen geven om dit te ontwikkelen. Daar hebben ze op bepaalde vlakken ondersteuning voor nodig, iemand die het begrijpt en kan helpen.

En een bijkomend voordeel is dat ik over een stevig netwerk beschik. Als ik het (onverhoopt) niet wil of kan doen, dan is de kans groot dat ik iemand ken die wél kan helpen.

Dus waar wacht je nog op? Pak de telefoon en neem contact met me op om te bespreken wat de opties zijn. Dat kost je even een paar minuten, maar kan je zó veel opleveren! Of plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek via de tool hieronder. 

Over mij

Ik ben Ilse Nagy en ik zorg ervoor dat basisscholen in verbinding blijven met hun team, leerlingen en ouders door mijn vaardigheden en ervaring op het gebied van sales, marketing en klantenservice in te zetten. ‘Let’s get (sh)it done’ is mijn motto.